Na kole k Severnímu moři za 3 dny
13. 8. 2016, Roudnice nad Labem
"Pojedu se vykoupat k moři. Na kole." oznamuji doma svůj plán na dovolenou, kterou si musím povinně už za týden vybrat. Nic normálnějšího mě nenapadlo, ale doma už jsou na moje "blbý" nápady zvyklí.
Těším se, že si dám konečně pořádně do těla. Už mi to fakt chybí. Před 2,5 měsíci mi při seběhu z Milešovky rupl kotník a tím předčasně ukončil mojí letošní, nikterak valnou, běžeckou sezónu. Teď už běhat sice trochu můžu, ale kolo je mi příjemnější. Kotník při šlapání vůbec nebolí, takže hned jak to šlo, začal jsem najíždět nějaký ty kilometry. Teď cítím, že pořádný několika denní šlapací výlet a výzva samotná to dát, je přesně to, co potřebuju.
Dřív než kam a cestu samotnou řeším úplně jiný problém. Jak dostat všechny věci co s sebou budu mít na mojí silničku. Těžký horák ověšený brašnami mě vůbec neláká, chci to celé pojmout trochu rychleji, na silničce a co nejvíc nalehko. V šupleti najdu 20 litrový lodní pytel Sea To Summit, který jsem dostal kdysi k vánocům od bráchy. Díky brácha. Skočím do kutilských potřeb, nakoupím nylonové popruhy a jako správný švec Prťavec se chopím jehly a nitě. Celkem ucházející hlavní podsedlová brašna je za chvilku na světě. Pytel jsem zredukoval řemeny na 14l, protože 20 bylo zbytečně moc. Snad to bude fungovat. Dokoupím pár dalších nezbytností a vše je připraveno na cestu.
Kupička aneb kam s tím vším. |
Sbaleno. Ještě že je ten pytel pod sedlem modrý, jinak by mi to celé vůbec neladilo. |
"A kam že to vlastně pojedu?" přemýšlím si na mapami.
Musím na sever. S mojí silničkou na Jih přes Alpy nemůžu, na to nemám převody, v těch kopcích bych pošel. Na sever je to víceméně po rovině, takže k Baltu. Třeba Rostock, Stralsund nebo tak něco. Nakonec se ale rozhoduji pro labskou cyklostezku "Elberadweg" do Hamburgu a dál až k moři do Cuxhavenu. Má to několik výhod. Je to delší (z Roudnice n/L hodně přes 900 km), je to po úplný rovině, většina prý po asfaltu a nebudu muset řešit navigaci. Mě navigace moc neba a hlavně už ani nemám čas si jí pořádně připravit, pozítří ráno vyrážím. Elberadweg je prý skvěle značená, jak se dočítám na jejím webu. No, prostě vede podél Labe až k moři, takže čék přece nemůže jen tak zabloudit (to jsem se ale trochu mýlil). V tom fofru si už ani nevšimnu, že vlastně nepojedu k Baltu, ale k Severnímu moři. To zjistím až někde v půlce cesty. :)
Na poslední chvíli mám na začátek cesty i doprovod. Petr, s kterým jsem dřív běhal Horskou výzvu, mě doprovodí na kole z Roudnice až do Drážďan. Pak se vydá zpět a já budu dál pokračovat sám. Všechno připraveno a sbaleno, zítra v sobotu v 7 ráno odjezd. Dobrou.
1. Den: Roudnice nad Labem, Dresden, Wittenberg (337 km)
Vyspal jsem se překvapivě dobře, takže vstávání bez problému. Snídaně, loučení a v 7:00, jak bylo domluveno, vyzvedávám Petra u něj doma. Sjedeme v Roudnici dolů k Labi a najedeme na Labskou cyklostezku ve směru na Děčín. Stezku, ze které sesednu až u Severního moře v Cuxhavenu. Pokud se tedy vše povede.
Delší dobu jsme se s Petrem neviděli, takže na kole celou dobu kecáme. Cesta rychle utíká. Za chvíli máme za sebou Ústí n/L a před námi Děčín, mé rodné město. Kochám se. Projíždíme Labský kaňon, který je prostě nádherný. Při pohledu na ty skály se ale trochu obávám té nejspíš nudné placky, která mě čeká v Německu od Drážďan až k Severnímu moři. Naštěstí se mýlím.
Děčín, mé rodiště. |
Po výborné zelňačce před Hřenskem přejíždíme po levé straně Labe hranici a míříme na Bad Schandau. Na pravé straně řeky se tyčí pískovcové skály a skalní města Saského Švýcarska. Nádhera. Ale těch lidí zase na stezce.
"Achtung, Achtung!"
"Entschuldigung!"
"Ehm, ehm."
Pokřikujeme s Petrem, aby nám lidi a cyklisté uhnuli. Oba s Petrem ležíme v trialtonových hrazdách, jedeme rychle a neustálé vyléhávání z hrazdy a objíždění lidí je na palici.
"Já chci svůj zvoneček!" zuřim.
Krásně se tu šlape. Na kole. |
Saské Švýcarsko. |
"Přece si nezamažu tretry od bláta." říkam si v duchu a hopskám po šutrech dál.
Na náměstí v Königsteinu vybereme konečně z bankáče nějaký éčka. Sháním i ten zvoneček na kolo, ale bohužel neúspěšně. Königstein je krásné historické město. Nad ním se tyčící hrad by stál za to tu strávit víc času, ale my jedeme dál. Mám totiž cíl. Se všemi zastávkami a prostoji chci udržet průměrnou rychlost nad 20 km/h.
"Hmmm, všude palmy ale podle mapy to vypadá, že u moře ještě nejsem." Königstein |
No není to nádhera? |
Když se dostaneme po cyklostezce až skoro k historickému centru Drážďan, narazíme přímo na náplavce na velký bleší trh. Hned na kraji vidím prodejce se starými koly.
"Ten bude mít určitě nějaký zvonky!" hlásím Petrovi a zastavuju na obhlídku.
A měl. Po neúspěšném pokusu o smlouvání, ta moje němčina už stojí fakt za starou bačkoru, odcházím od prodejce jako majitel omláceného, ale funkčního zvonku na kolo za celé 2 eura. Neusmlouval jsem to ani o eurocent. Pán mi alespoň půjčuje šroubovák a já si ho rovnou přidělám na kolo. Šťastný jak blecha. Konečně budou lidi přede mnou uskakovat.
"Wir haben alles für deiner Fahrrad!" |
Krásnej je ten zvonek, co? |
Jak málo stačí ke štěstí. Cililink. |
Mám zvoneček, projíždíme krásným centrem Drážďan. Zvoním si a všichni uskakují z cesty. To vše je fajn, ale bohužel tady Petrův doprovod končí a dál už musím sám. Je mi líto, že už nebudu mít s kým kecat. Na druhou stranu se těším, že pojedu sám svým tempem a tak dlouho, jak budu chtít. Původně jsem chtěl dojet do Cuxhavenu cca za 4 až 5 dní. Když ale vidím, jak rychle to ubíhá, 150 km mám za sebou, začínám si pohrávat s myšlenkou to celé zvládnout za 3 dny. Jestli to je celkem z Roudnice nějakých 960 km, bylo by to 320 km denně a to se mi jako výzva moc líbí. To i přes to, že v kuse jsem dal na kole zatím nejvíc asi 210 km.
Drážďany |
Petr to otáčí zpět. Je čas udělat pá pá. |
V půl desáté večer se blížím k 300 km najetým od rána, ale začíná mi docházet pití. Protože chci jet ještě dál, zastavuji se v nějakém ještě otevřeném baru ve městě Dommitzsch. V baru jsou včetně pinglice 4 lidi. Hrajou šipky a koukají při tom na olympiádu v Riu v telce. Zrovna se jede halová cyklistika. Vejdu tam. Oni čučí udiveně na mě, na cyklisty v telce a zase na mě.
"Kde jsi se tu vzal, ty jedeš taky do Ria?" ptají se pobaveně
"Ne, já jedu do Hamburgu a pak dál k moři."
Výbuch smíchu. Když jim ještě řeknu, že jsem vyjel dneska ráno z Čech a mám 300 km v nohou, padají jim čelisti a skončí to hromadnou představovačkou "Ich bin Helmut und das ist Heike", potykáním si a pozváním na pivo. To s chutí přijímám. Pokecáme, pivko dáme, ale další už s díky omítám a jedu zase dál. Osazenstvo baru to vůbec nechápe, že se mi ještě takhle v noci někam chce a tak mi alespoň připili dalším pivkem na "Gute Reise!".
15 km za městem mě ale zastaví překážka, kterou v noci už nevyřeším. Přívoz. Je jich tu víc než mostů, jenže všechny jezdí max. do 8 večer a ono už je čtvrt na jedenáct.
Tohle už dneska nepojede. |
"A sakra, to není dobrý!"
Vim, velká riskantní chyba, ale naštěstí už je po jedenáctý v noci, je to jen asi 5km a než se otáčet do protisměru, rychle to přejedu. Hned za mostem házím kolo přes pangejt a rychle zpět na cykloztezku. Uff, uf, dobře to dopadlo, minulo mě asi jen 5 aut a jen jedno mě vytroubilo. Příště musím víc koukat po značkách.
Projedu rychle Wittenberg. Koukám, že mám najeto už skoro 340 km, o 20 km víc než byl plán. Mám splněno, půlnoc se blíží, navíc za 10 km je další přívoz, který stejně teď nepojede, takže pro dnešek končím. Obočím z cyklostezky přes pole až k Labi a najdu si tam místečko na spaní u pláže. To je jedna z výhod místního Labe. Nezpevněné břehy, kde jsou všude písečné pláže.
Rozbalím bivak, dám si příjemnou noční odsolovací koupel v řece, vyřídím si nějaký ty smsky a fejsbuky a v jednu ráno jdu konečně spát. Usínám těšíce se na zítra, až pojedu zase dál. Baví mě to.
Po půl pátý ráno mě budí právě vycházející slunce. Už už lezu natěšenej ze spacáku, ale když vidím kolik teprve je, tak ještě zalezu. Do 6 se už jen převaluju ve spacáku a odpočívám, usnout už nešlo.
Východ slunce v hotelu na první noc. |
Sbaleno, ale že to trvalo. |
Než dorazím těch 10 km k dalšímu přívozu v Coswigu, zadek si naštěstí zase zvykl. Přívoz ale jezdí až od 9. No nic, aspoň mám hoďku a půl abych sehnal něco k snídani. Jíst se musí a já jedu úplně bez jídla. Nedaleká benzínka je na snídani ideální volba. Zároveň si tam můžu dobít i powerbanku.
Během cpaní se koblihami, koláčem, 2 bagetami a zapíjením všeho velkým laté, mě se zájmem pozorují místní dva "Polizisten", kteří si tu taky dopřávají snídani a asi i zašívárnu. Nakonec mě pozvou k sobě ke stolu, protože já to do sebe láduju vestoje. Zkouším mou ubohou němčinu. Oni mé trápení s úsměvem velmi ocení, ale nakonec všichni přepneme do angliny a dobře pokecáme.
Jeden z mnoha přívozů co mě dneska čeká. |
Asi brána do Disneylandu |
Nezpevněné labské břehy. Paráda |
Kolikátý už je to dnes přívoz? |
Štěrkovka, ale i po ní se jede se silničkou fajn. |
Am mekánik. Gut mekánik. |
Labské pláže na tůních v Magdeburgu |
Magdeburg |
Der Magdeburger Dom |
To musela být pěkně mastná cyklostezka. |
Někdy musí i Elberadweg ustoupit. Ovcím. |
Ano, to je Labe |
Labské tůně. Koryto Labe je až někde úplně vzadu. |
Někde je Labe široké.. |
... někde i docela ouzké. |
"Ty woe. To snad není možný!" zuřím a směju se zároveň, když vidím co se stalo.
Ten pytel je pěkná brzda |
Pytel s věcmi pod sedlem mi sjel dolů a zastavil se až o brzdu. Svou vahou jí ale přihnul až ke kolu. Zadní kolo tak celou dobu brzdilo. Bože, bože, kde už jsem mohl být, kdybych si toho všiml dřív. Opravím uchycení pytle a jedu dál. Šlapání jde zase zlehka, rychle a bez námahy, nicméně už je mi jasné, že těch plánovaných 320 km denně dnes do půlnoci určitě nestihnu.
Myslel jsem, že už mám z toho šlapání halucinace, ale ty bílé čáry fakt dělají stín! |
Budík nebyl ani potřeba. Probudilo mě zase světlo po východu slunce a hlavně mokro ve spacáku.
Musím říct, že mám fakt kliku na počasí, je opravdu krásně a celý týden to má tak zůstat. Problém je ale v tom, že jak je krásně, tak je v noci i hodně rosy a já mám teď spacák z vrchní strany úplně durch. Není nic horšího, než jít spát pak večer do mokrého spacáku. To se raději ještě hoďku zdržím něž spacák rozvěšený na ranním slunci uschne.
Hotel na druhou noc. |
Sušíme sušíme. |
Většina přívozů je bezmotorových, fungujících na principu kyvadel poháněných pouze proudem řeky. |
"Spalo se ti tam venku dobře?" ptá se zvědavě přívozník hned jak se nalodím. Asi mě od rána pozoroval.
"Samozřejmě, líp než v hotelu!" odpovídám.
Už dávno vím, že pro Němce je úplně nepředstavitelné spát venku a to ještě jen tak pod širákem bez stanu. Neví o co přicházejí. Koukat přímo ze spacáku a hvězdy a přitom usnout je přece to nejlepší usínání.
Asi kilák za přívozem na druhé straně řeky je město Havelberg. Před ním benzínka a tam na mě čeká výborná snídaně, horký čaj a velký kafe. Posilněn na nový den vyrážím na cestu. Dneska chci určitě dojet až do Hamburgu a ještě lépe až k moři, ale bude to těžký. Bude mi chybět těch 50km, který jsem nedal včera do plánovaných 320km za den.
Zalehnu do hrazdy a šlapu. Dneska to jede skvěle, cyklostezky jsou fakt parádní a rychlé, jediná překážka je vedro. Ale čím rychleji člověk jede, tím víc to fouká a chladí. Tak jedu rychle dál a dál.
Ráj pro silničkáře. Pravda bez kopců, ale i tak krásný. |
Jeden z mála mostů po cestě. |
Německá dokonalost v praxi. Když nefouká severák, jedete po stezce s výhledy na protipovodňovém náspu. Když fouká, schováte se na stezku pod náspem chráněné proti větru. |
Přezutí formule v boxech. Ale za 12 sekund to fakt nebylo. |
"Ovoce z naší zahrady. Vezměte si co chcete" Příjemné překvapení. Občerstveni na cyklostezce zdarma. |
Labské tůně před Hamburgem |
"Vždyť je to ještě alespoň 100 km!?" diví se.
Když jí řeknu, že už mám od rána 220 v nohách, že jsem vyjel předevčírem z Čech, tak už se těm dalším 100 km do Cuxhavenu ani nediví a popřeje mi šťastnou cestu.
"Do Hamburgu to mám ještě necelých 40 km, takže z Hamburgu do Cuxhavenu to bude nějakých 60 km, když paní říkala, že je to ještě asi 100 km. To bych mohl do půlnoci zvládnout" počítám si v hlavě.
To byl ale velký omyl svědčí to o tom, jak málo jsem věnoval přípravě navigace na cestu.
Západ slunce nad Hamburgem |
V centru města se zvlášť teď v noci nijak moc dobře necítím, na ulicích celkem divná individua, tak se snažím dostat z Hamburgu co nejdřív pryč. Jenže mi to trvá skoro 3 hodiny. Nejen, že trochu bloudím, objíždím uzavřený mosty a ulice, ale ještě se značená cyklostezka podél letiště mění v tankodrom sjízdný tak maximálně pro horáky. Jak spěchám, jedu rychle šutry nešutry a prorazím zase zadní duši. Takže lepení po tmě a v zimě. Ano, sice je konec srpna, ale tady je v noci v Hamburgu už pouze cca 6 stupňů. Sever je blízko. Komplikace ale nekončí. Zase někde špatně odbočím a nechce se mi skoro kilometr vracet. Rozhodnu se proto s kolem přejít čerstvě posekaný protipovodňový val zpět na silnici, ale když z něj sjíždím dolů, já vůl při tom i šlapu. Jak šlapu, namotají se mi do řetězu stohy trávy a málem utrhnu beznadějně zaseknutou přehazovačku. Následuje tedy úplná rozborka ramínka přehazovačky a vysvobození koleček od řádně utažené a namotané trávy.
Ich bin in Hamburg. |
Cyklostezku Elberadweg podél Labe ve tmě někde ztrácím a jsem za to i rád. Rozjíždím se víc do vnitrozemí po silnicích přímo na Cuxhavem. Je to i o něco kratší. V hluboké noci žádný provoz, takže to jede velmi dobře, až na tu zimu a houstnoucí mlhu. A tak jedu dál, celou noc a až do východu slunce.
Moře při východu slunce. To je přivítání! |
V Cuxhavenu jsem ani né za hoďku. Projíždím nejdříve velkým přístavem, okolo smradlavých skladů a rybího trhu, pak konečně nekonečným městem a definitivně se zastavím až na krásné pláži u moře na kraji města. Je 6:36. Stihl jsem to dát celé pod 3 dny!
"Jsem tu. Cuxhaven. Moře. Jupíííí!"
Už jen ten pohled na moře stál za to. |
Ale co to? Po cestě jsem se soustředil jen na to sem rychle dojet a teď, když už jsem tady, najednou je všechno úsilí a soustředění pryč a přichází na mě obrovská krize. Cítím strašnou únavu a nevyspání. Vůbec jsem si dopředu nepřipravil, co budu po příjezdu dělat a kde budu spát. A mě se chce opravdu strašně spát! Toulám se s kolem po Cuxhavenu a nejsem sto nic vymyslet, jsem úplně hotovej. V mobilu koukám na Booking.com, zda nenajdu nějaké ubytko, ale několikrát u toho usínám na lavičce. Nicméně všechno je hrozně drahý minimálně 70 éček za noc. Nakonec mi naštěstí poradí nějaký pán, když zase skoro usínám u ještě zavřeného infocentra. Radí mi nějaký internát, který přes léto funguje jako hostel.
Ubytovaní na intru proběhlo v pohodě. Povleču si z posledních sil postel, dám si sprchu a hned po ní upadám do postele a do totálního koma. Usínám ve vteřině.
Konečně postel! |
A teď se rozeběhnu a skočím lomeňáka! :) |
"Kde je kurnik ten příliv?" rozčiluje se nejen krab. |
Prostě jet se vykoupat k Severnímu moři do Cuxhavenu a ještě k tomu na kole se fakt vyplatí. Tahle originální koupačka za to určitě stojí! Kolu zdar! :)
Doslov
- Celkem jsem najel 990 km. 340 km první den + 270 km druhý + 380 km třetí den.
- Dohromady jsem spal 10 hodin. 5h první noc + 5h druhou noc, třetí noc nonstop bez spánku.
- Až na 3x píchnutí resp. proražení duše a zaseknutí přehazovačky trávou žádný defekt.
- Celá Elberadweg je pro silniční kolo v pohodě sjízdná. Tak 80% je parádní asfalt, 15% beton, zámková dlažba nebo jemný štěrk a jen asi 5% jsou nezpevněné cesty, kde by byl horák asi lepší, ale i na silničce se to dá opatrně předrncat.
- Domů jsem jel hned druhý den v 6 ráno, ale na kole pouze 130 km do Hamburgu a zbytek do Čech vlakem, abych stihl odjezd na další dovolenou do Julských Alp.
- Konečný nájezd za celý #NordSeaTrip tak byl 1 120 kilometrů
- Cestou zpět do Hamburgu jsem zjistil, že labský pláže v Hamburgu jsou o dost hezčí než pláže v Cuxhavenu, protože je tam aspoň voda :)
- Cestou zpět do Hamburgu jsem zjistil, že labský pláže v Hamburgu jsou o dost hezčí než pláže v Cuxhavenu, protože je tam aspoň voda :)
- Pokud někdo pojedete vlakem s kolem z Hamburgu určitě si zařiďte pro kolo rezervaci. Já jí neměl, jen jízdenku, a málem mě kvůli tomu vyhodili z vlaku.
- Co se týče váhy kola a bagáže: kolo samotné Author CA6600 (r. 2009) má 7,8 kg. Nastrojené v plné polní i s bagáží mělo 16,5kg, i s vodou na pití celkem 18 kilo.
- Až doma od sousedky, která v Cuxhavenu byla kdysi na dovolené, se dozvídám, jak je to tam s tím mořem. Prý jen příliv nestačí, ještě tam musí foukat severní vítr, aby moře natlačil zpět až k plážím. No a já měl skoro bezvětří. Tak příště...
- Co se týče váhy kola a bagáže: kolo samotné Author CA6600 (r. 2009) má 7,8 kg. Nastrojené v plné polní i s bagáží mělo 16,5kg, i s vodou na pití celkem 18 kilo.
- Až doma od sousedky, která v Cuxhavenu byla kdysi na dovolené, se dozvídám, jak je to tam s tím mořem. Prý jen příliv nestačí, ještě tam musí foukat severní vítr, aby moře natlačil zpět až k plážím. No a já měl skoro bezvětří. Tak příště...
To není moře, to je Labe. |
Krásné pláže přímo v Hamburgu. |
Parádní výlet. Jsi dobrej! A zvonek na kole necháš?
OdpovědětVymazatDíky, bylo to fakt super a moc mě to bavilo. Hele zvonek jsem sundal hned jak jsem dojel dom a kolo odstrojil. Teď ale přemýšlím, že ho tam vrátím. On se fakt hodí všude ;)
VymazatAhoj, boží článek, super výlet. Je to super inspirativní, vědět, že až se mi rozsype tělo z běhání, čeká na mě toto!!!! :) Už se těším. Dík za inspiraci. Honza Bartas
OdpovědětVymazatDíky Jendo. Já mám někdy pocit, že právě už z toho běhu rosypanej jsem a tohle je fakt parádní alternativa. Už mám v hlavě spoustu nápadů, kam jet příště :)
VymazatAhoj, příště napiš, že jedeš přes Ústí, seženu k cyklostezce nějaké fanoušky, jako je měl Forrest Gump na svém pověstném běhu z východu na západ a opačně.. Seš klasa, tohle bych jel asi na motorce. Tak ať ti vydrží forma a tak vůbec všechno. Honza L. z Ústí.
OdpovědětVymazatjj, příště mě doprovodíš na mašině a budeš mi vozit bagáž. Už to vidím, jak pojedu uplne nalehko :) Diky
VymazatAleši co ty všechno dokážeš se svým zničeným tělem, ani zlomený kotník tě nezastaví. Vím jak bolí prdel na sedle silničky a je pro mě nepředstavitelné ujet tolik kilometrů na trojdenní záběr. Jako ale vydat se jen tak k moři na otočku na kole, to fakt smekám, parádní výlet, parádní report a hlavně parádní nápad a ta odvaha se do toho vůbec pustit. Jel bych taky, ale na tohle zatím nemám, jsi borec a můj guru. Čus Jura Linhart.
OdpovědětVymazatJeee, díky Jirko. No snad to telo zas tak zniceny neni:) Jinak k tomu napadu, chtel jsem jet na kole a hodne daleko. More bylo to uplne prvni, co me napadlo. Tak jsem u toho zustal a proste se jen zbalil, nic moc neresil a jel :)
VymazatJsi fakt frajer. My jsme to jeli letos s kámošem 8 dní, a už jsme mysleli že to rychlej nejde :D Pravda na horských kolech a s trochu větší výbavou, ale představa že spím jen 10h je šílená. To značení se jim fakt moc nedaří, nejvíc nás štvali ukazatele kde bylo Elberadweg na všechny strany, bez nějakého lepšího popisu. Btw, někde sis musel zajet, protože nám to z Prahy jenom do Cuxhavenu dalo 1010km, a to i se zajíždkama. Škoda že jsem dřív nečetl tvůj blog, protože nás už do vlaku nevzali (nabídli nám místo, pokud ty kola rozeberem a zaplatíme jako nadměrný náklad), a museli jsme přemlouvat kamarády aby si udělali výlet k moři autem. :) A k tomu moři, odliv je nakonec snad i lepší, my chytli příliv i se strašným protivítrem a posledních 50km jsme jeli asi 3 hodiny.
OdpovědětVymazatHodně štěstí a zdaru, v podobných výpravách, a nezapoměn je sem napsat, at máme taky nějakou inspiraci a vzor.
Diky Jindro. Jj, to bylo uplne nejlepsi ukazatel ukazuji na vsechny mozne strany a na vsech logo Elberadweg a vyber si :) Ano, zajel jsem si hlavne v noci kdyz jsem objizdel privozy, prvni noc to bylo snad 25km navic. Vitr me foukal nejvic druhy den a rano treti den, pak to uplne ustalo, v noci vetsinou vubec nefoukalo a ja prijizdel k mori v noci resp. brzy rano, coz byla vyhoda. Diky a taky hodne zdaru a at to slape!
VymazatParádní výlet, parádní počtení. Myslím, že hodně z nás má podobně "bláznivé" nápady, ale málokdo tu odvahu vyrazit...
OdpovědětVymazatAť se daří. Dlouhán
Díky Vláďo, no nejlepší je nad tím nějak moc dlouho nepřemýšlet a raději hned vyrazit ;)
VymazatSuper článek, díky! Přemýšlím už měsíc, že to zkusím.
OdpovědětVymazatTak to je paráda. Moc všem fandim.
OdpovědětVymazatAhoj,
OdpovědětVymazatje mozne k te kupicce k zabaleni na zacatku doplnit seznam co vse obsahuje?
Rad bych neco takoveho take podnikl, rozhodne ne tak rychle, a sbiram tipy na vybavu.
Diky a at se dari.